top of page

Jiřímu George Hrubešovi se nelíbí rozhodování Amerického prezidenta Donald J. Trump Transsexuálové m


Americký prezident Donald Trump nedovolí, aby transgenderové osoby - tedy lidé, kteří prodělali změnu pohlaví - sloužily v armádě USA. Ve středu to sdělil na Twitteru. "Po konzultaci se svými generály a vojenskými experty, upozorňuji, že vláda Spojených států nepřijme ani nedovolí sloužit transgenderovým lidem v armádě USA v jakékoliv roli," napsal Trump. Rozhodnutí zdůvodnil "obrovskými zdravotními náklady a rozrušením, které by transgenderoví lidé s sebou přinesli". Transgenderové osoby mohly sloužit v ozbrojených silách USA od loňského roku, kdy tehdejší ministr obrany Ashton Carter zrušil do té doby platný zákaz. Armáda v červnu oznámila, že přijímání transgenderových osob pozastavuje.

Nejznámější transgenderovou osobou v americké armádě byla Chelsea Manningová, která ještě jako vojín Bradley Manning poskytla serveru WikiLeaks tajné armádní a diplomatické dokumenty. Odpykala si sedm let vojenského vězení.

Foto - Sterling James Crutcher

Tuhle uniformu jsem si nasadil každý den ne kvůli chvála nebo uctívání. Ne kvůli nějaké bezplatné zdravotní péči. Dělám to, protože to bylo zakořeněné ve mně jako dítě mého dědečka. Mluvil tak hrdě o svých letech služby v armádě. Přidal jsem se, protože je tu pocit hrdosti, že své zemi a bojujete za své sousedy. Bojovala jsem a tvrdě pracovala, abych dokázala svou cenu, nejen v armádě, ale v každodenním životě. Jestli je něco, co jsem se naučil od svého dědečka, tak je to vždy nad výčitky a žít hrdě. Budu v tom pokračovat, bez ohledu na to, co, a nevzdělaný dělají. Můj život bude příkladem pravdy.


You Might Also Like:
bottom of page